Jak se připravuje Koruna Vysočiny na podzim?
Letošní turistická sezóna nekončí. Úkolem destinačního managementu Koruny Vysočiny je strategické řízení cestovního ruchu. „Našim cílem je regulovat cestovní ruch v duchu udržitelného rozvoje.
V praxi to znamená, že spojujeme nabídku s poptávkou a snažíme se jí rozložit v čase a na celém území." popisuje aktivity kanceláře ředitelka Koruny Vysočiny. A to, že podzim je opravdu výzva, ví každý, kdo v cestovním ruchu pracuje. Přesto, že se Vysočina stává oblíbenou destinací Čechů a její popularita neustále roste, se bude chleba lámat na podzim. Pro mnohé provozovatele turistických atrakcí sezóna končí, ale pro ubytovatele je toto roční období opravdovou výzvou. Naplnit svou kapacitu i v podzimních měsících je těžší a obzvláště, kdy se vytratila poptávka od firemní klientely. O to větší úsilí a podpora musí přijít ze strany měst, obcí a destinací. „Abychom podpořili prodloužení sezóny, připravila Koruna Vysočiny podzimní kampaň na sociálních sítích, propagaci prostřednictvím inzerce v lifestylových časopisech, spolupráci s influencery, či spolupráci s rádii v pravidelných rubrikách tipy na výlet." vysvětluje paní Königová.
Zdánlivě nesouvisející činnosti Koruny Vysočiny, jako je vzdělávání pracovníků v cestovním ruch, má svůj velký podíl plánování šetrného cestovního ruchu. Kromě toho, že se podporou vzdělávání snaží zvýšit kvalitu služeb, pomocí těchto aktivit regulují také cestovní ruch v krajině. „Vytipováváme místa, které nejsou tolik navštěvované, abychom odklonili pozornost turistů od míst, které jsou plnější anebo nejsou na vyšší návštěvnost zatím připraveny. Jedním z pomocných nástrojů takovéhoto plánování je i tvorba prezentačního spotu, který bude umístěn na recepcích hotelů, penzionů a informačních centrech v regionu. Video představuje Korunu Vysočiny trochu jinak, a částečně tak supluje práci na recepcích ubytovatelů. Častým problémem s ohledem na přeplněnost míst jsou i nedostačené informace právě ubytovatelů, kteří standardně nabízí turistům ty stejná místa, což se může pozorovat pak v terénu. Dalším našim cílem je také prodloužení pobytu turistů v oblasti, nebo jim přinejmenším ukázat, že Vysočina je skvost, který neobjeví během víkendu." doplňuje Oľga Königová.